گمانه‌زني‌ها در مورد رياست مجلس خبرگان
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

نهمين اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان هفدهم و هيجدهم اسفند ماه در حالي در تهران برگزار خواهد شد، كه مدتي است بر سر انتخابات هيات رييسه اين مجلس بحث‌هايي از جمله احتمال جايگزيني آيت‌الله مهدوي‌كني به جاي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مطرح است.

هرچند اين گمانه‌زني‌ها جسته و گريخته در محافل سياسي مطرح است و حتي چندي پيش اتحاديه‌ جامعه اسلامي دانشجويان با صدور بيانيه‌اي درخواست كرد كه آيت‌الله مهدوي كني رياست مجلس خبرگان را بر عهده بگيرد و در انتخابات پيش روي هيات رييسه اين مجلس كانديدا شود، اما حجت‌الاسلام و المسلمين ميرلوحي، دامادآيت الله مهدوي كني در واكنش به اين خبر و اين‌كه آيا وي تمايلي براي اين امر دارد؟ گفت: ‌من چيزي در اين ارتباط از ايشان نشنيده‌ام.

همچنين سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز، سخنگوي تشكلي كه مهدوي كني دبيركلي آن را بر عهده دارد نيز در پاسخ به اين سوال كه آيا در جلسات اخير اين تشكل بحثي در مورد كانديداتوري آيت‌الله مهدوي كني در هيات رئيسه مجلس خبرگان مطرح شده است؟ گفت: ‌در اين ارتباط هنوز صحبتي نشده و بحثي نبوده است. بايد منتظر جلسات بعدي جامعه روحانيت بود كه آيا در اين مورد صحبتي مي‌شود يا نه.

احتمال رياست آيت‌الله مهدوي كني بر مجلس خبرگان پس از درگذشت آيت‌الله علي مشكيني، رييس قبلي اين مجلس، و كانديداتوري مهدوي كني در انتخابات ميان دوره‌اي مجلس خبرگان در حوزه‌ انتخابيه تهران نيز، از سوي برخي مطرح شد، اما وي در آن زمان نيز براي هيات رييسه كانديدا نشد و از بين دو كانديداي موجود؛ آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و آيت‌الله يزدي، هاشمي‌رفسنجاني رياست مجلس خبرگان را بر عهده گرفت.

در حال حاضر كه حدود دو هفته تا زمان برگزاري اجلاس مجلس خبرگان ـ اجلاسي كه قرار است انتخابات هيات رييسه اين مجلس در آن برگزار شود ـ باقي است، آيت‌الله سيداحمد خاتمي، عضو هيات رييسه مجلس خبرگان در پاسخ به سوالي درباره رييس آينده اين مجلس گفت: بايد منتظر برگزاري جلسه خبرگان رهبري بود و تا جلسه‌اي تشكيل نشود، چيزي در اين ارتباط مشخص نخواهد بود.

محمدحسين صفارهرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در جريان يك سخنراني كه اخيرا در شيراز داشته است، پيش‌بيني كرد: آقاي هاشمي مرحله به مرحله از دور مسووليت‌هاي که داشته خارج مي‏شود و در انتخابات هيات رييسه مجلس خبرگان هم شاهد خواهيم بود که هاشمي حذف خواهد شد.

رييس مجلس خبرگان تا امروز در ارتباط با مباحث مطرح شده در اين زمينه واكنشي نشان نداده است.

در برخي محافل سياسي نيز مباحثي در ارتباط با احتمال كانديداتوري آيت‌الله مصباح يزدي براي رياست مجلس خبرگان مطرح است، ولي وي تاكنون اظهار نظري در اين زمينه نداشته است.

در عين حال حجت‌الاسلام روانبخش يكي از شاگردان آيت‌الله مصباح يزدي در اين ارتباط به خبرنگار ايسنا گفت: از طرف ايشان در اين ارتباط صحبتي نشده و اعلام آمادگي نكرده‌اند. به نظر من ايشان جزو بهترين گزينه‌ها در اين زمينه هستند و مشي ايشان اين نيست كه خودشان كانديدا شوند، ولي اگر اعضاي خبرگان در اين ارتباط به جمعبندي برسند، ممكن است تصميمي بگيرند.

با توجه به اين‌كه هنوز از سوي آيت‌الله مهدوي كني نيز موضع رسمي در مورد حضور يا عدم حضور در انتخابات هيات رييسه مجلس خبر گان اعلام نشده است، براي پاسخ به اين سوال بايد منتظر 17 اسفند ماند و ديد كه اعضاي خبرگان چه تصميمي در اين ارتباط خواهند گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب